Een facebook bedrijfspagina maken op 5 minuten

Kan je jouw klanten op Facebook zoeken? Jazeker! In dit artikel leren we je snel en eenvoudig een facebook bedrijfspagina maken.

Gelukkig is de eerste stap heel eenvoudig. Volg deze simpele gids om een facebook bedrijfspagina te maken, en je bent vertrokken op 5 minuten!

Maak de nieuwe bedrijfspagina aan

Log in op je Facebook account, en klik rechtsboven op ‘maken’ en kies voor ‘pagina’.

facebook-bedrijfspagina-maken

Kies het soort bedrijf

Facebook geeft je 2 opties bij het aanmaken van je bedrijfspagina:

  • Een bedrijf of merk: Kies hiervoor als je een product of dienst aanbiedt. Deze optie is bedoeld voor commerciële pagina’s. Tip: als je een fysieke winkel hebt, kies dan zeker voor deze optie.
  • Maatschappelijk betrokken of bekende persoon. Deze optie is eerder gericht op communicatie dan promotie en reclame. Heb je dus een community rond bv. een hobby of goed doel? Dan is dit de optie die je kiest.
soort bedrijf kiezen

Bedrijfsgegevens invullen

Kies de categorie die het dichtst aansluit bij je bedrijf, en vul de nodige gegevens in. Wij raden aan om je volledige adres zichtbaar te laten, want dit geeft bezoekers meer vertrouwen in je bedrijf.

facebook bedrijfsgegevens invullen

Profielfoto toevoegen

Vervolgens vraagt facebook je om een profielfoto toe te voegen. Hiervoor gebruik je best je logo. Wanneer je iets post of een reactie geeft in naam van je bedrijf is dit de foto die bezoekers naast de post zien.

De ideale afmeting voor een facebook profielfoto is 360×360 pixels. Het minimum om mooi weer te geven is 180×180 pixels. Zorg zeker dat je een vierkante afbeelding gebruikt, anders krijg je problemen met het uitrekken of uitsnijden van het beeld.

Facebook profielfoto

Omslagfoto toevoegen

De omslagfoto is het grote beeld dat je op een facebook pagina ziet. Bij het maken van een facebook pagina is dit een van de belangrijkste elementen. Hier is het belangrijk om meteen de aandacht van je bezoeker te grijpen. Tip: gebruik een geanimeerde GIF om een bewegend beeld in te voegen.

De nodige afmetingen van het zichtbare deel zijn afhankelijk van het toestel dat je bezoeker gebruikt. We illustreren het even aan de hand van een afbeelding:

Laatste details

Zo, je Facebook pagina is nu aangemaakt. Onder je omslagfoto zie je een vakje met ‘welkom bij je nieuwe pagina’. Klik op ‘Alle paginatips bekijken’. Hier kan je het profiel verder aanvullen. Over het algemeen: hoe meer je invult, hoe beter je pagina gevonden wordt.

2 belangrijke factoren:

  • kies een gebruikersnaam voor je pagina. De standaard link die Facebook genereert is bijvoorbeeld: facebook.com/jouwbedrijf-1234567891011. Als je een gebruikersnaam kiest wordt dit facebook.com/gebruikersnaam. Veel korter, en makkelijk te onthouden!
  • vul je contactgegevens en openingsuren in. Steeds meer mensen zoeken eerst op Facebook naar dit soort gegevens. Als ze dit niet vinden, gaan ze het wel vinden bij je concurrent!

Zoek een aantal likes

Als laatste kan je best zoveel mogelijk likes verzamelen bij vrienden, kennissen, familie en klanten. Onder de 10 likes wordt je pagina namelijk bijna nooit getoond. Dit is een maatregel die Facebook treft tegen valse, of spampagina’s. Hoe meer likes, hoe vaker je in relevante zoekresultaten naar boven zal komen.

Hierna ben je klaar om te starten! Schrijf een verhaal, maak een video of post wat leuke foto’s achter de schermen. Vergeet zeker ook niet je Facebook pagina te vermelden op je visitekaartjes!

In een volgend artikel nemen we de basics van Facebook marketing onder de loep. Alvast veel succes met je nieuwe pagina!

Maikel

Sinds de opstart van Hellinx Printing Hasselt in 2013 heb ik daar de leiding. Tevreden klanten zijn de grootste drijfveer voor mij. Binnen Hellinx Printing volg ik de grotere projecten op en sleutel ik mee aan strategie en interne processen. Buiten het werk heb ik een passie voor film, lees ik graag een goed boek en – wanneer er tijd voor is – verken ik graag de andere kant van de wereld.