Wat kan je als bedrijf rond Valentijn doen?

14 februari is de jaarlijkse dag van de verliefde koppels. Valentijn is een dag waarop je als bedrijf graag wil inpikken. Wat zijn de acties die je kan doen rond Valentijn? Wij lijsten graag wat voorbeelden op voor jullie.

Een wedstrijd

De klassieker onder de promo-acties: organiseer een wedstrijd.

Laat jouw klanten een papiertje invullen en in een box steken. Geef ze een week de tijd om deel te nemen en maak vervolgens de winnaar bekend via sociale media. Zo trek je niet alleen mensen naar je pagina toe die meespeelden met de wedstrijd, maar ook zijn of haar vrienden. Je kan deze wedstrijd ook volledig via sociale media organiseren.

Voorzie als prijs een product uit jouw winkel, of verloot bijvoorbeeld een foto op canvas.

Bijvoorbeeld:

Vertel ons wat jouw meest romantische Valentijn ooit was, like onze facebookpagina en win een canvas van 60x40cm met jouw foto. Wij verloten de winnaar op 20 februari om 14u via Facebook Live.

Je kan het ook over een andere boeg gooien en de wedstrijd organiseren voor singles. Want wees nu eerlijk: voor koppels is er al genoeg te doen op Valentijn.

Aankleding

Kleed je winkel aan in thema. Dit kan eenvoudig met hartjesslingers of -versieringen of misschien een affiche. Denk vooral aan rode gadgets.

Je kan het ook iets groter aanpakken en bijvoorbeeld een textielframe voorzien tegen een lege muur. De doek in een textielframe is makkelijk te plaatsen en vervangen. Ideaal dus om met Pasen of andere feestdagen jouw interieur een hele nieuwe touch te geven.

Tip: In februari zijn de textielframes van 200x100cm in promotie bij ons. Neem gerust een kijkje op onze website.

Cadeautje of promo

Geef een cadeautje mee aan de klanten. Denk ook hier niet te groot. Een roosje, een snoepje (in de vorm van een hartje) of een praline is al meer dan genoeg. Het is het gebaar dat de klanten onthouden.

Je kan ook een korting of deal voorzien op deze dag. Denk als restaurant misschien eens aan een “2 voor de prijs van 1”-menu.

Liefdesbrief

Verstuur een liefdesbrief naar jouw klanten. Schrijf een originele tekst of gedicht en verstuur deze in bulk naar al jouw klanten. Dit kan via de Post, met een originele kaart. Maar je kan ze ook via mail sturen.

Hou het vooral simpel wanneer je dit doet. Schrijf niet twee zinnen over het thema en vervolgens vier zinnen over jouw product of promoties. Zorg er vooral voor dat het een leuke tekst is waarvan de klant gaat glimlachen.

Denk online

Jouw actie hoeft natuurlijk ook geen fysieke actie te zijn. Je kan de actie ook online voeren. Vraag aan je volgers om hun meest romantische moment te delen of creëer een eigen hashtag rond jouw zaak in het thema Valentijn.

Heb je een niche product dat mensen niet dadelijk met Valentijn associëren, maar denk je dat het toch kan? Zet een Facebook- of Google-advertentie op poten. Overtuig hierin jouw klant om origineel uit de hoek te komen op Valentijn. Het kan hun geliefde enkel maar doen verbazen.

Heb je een blog op je website? Het kan interessant zijn om een artikel te schrijven over Valentijn. Geef bijvoorbeeld 10 tips voor geschenkjes of deel jouw 5 favoriete restaurants. Vergeet dit artikel natuurlijk niet te delen van sociale media.

Hebben jullie zelf nog tips of een leuk voorbeeld? Laat het ons dan zeker weten.

Roel

Ik help u graag voor uw uitnodigingen, flyers, eindwerken en andere drukwerken. Heb je een opdracht die je graag snel en professioneel uitgevoerd wilt zien? Stuur me dan een mail op roel@hellinx.be. Daarnaast help ik met mijn achtergrond in digitale marketing ook met de communicatie binnen Hellinx Printing.